Neuvontabotti Kerttu täydentää palvelukanavia

Viime viikolla Napapiirin Residuumilla aloitti uusi asiakaspalvelija: Kerttu-neuvontabotti. Kerttu vastaa asiakkaiden usein esittämiin kysymyksiin vuorokauden ympäri Residuumin nettisivuilla. Myös Kertun ihmiskollegat ovat edelleen tavoitettavissa normaaliin tapaan.

Kuvituskuva chatbotista.

Kerttu on chatbot eli tietokoneohjelma, joka on suunniteltu käymään keskustelua ihmisen kanssa. Napapiirin Residuumilla chatbot hoitaa nettisivujen kautta tapahtuvaa lajitteluun ja jätehuoltoon liittyvää neuvontaa.

 

Kerttu-neuvontabotti on ohjelmoitu vastaamaan asiakkaiden usein kysymiin kysymyksiin. Keskusteluja on kehitetty asiakaspalveluun lähetettyjen sähköpostien pohjalta. Residuumin palvelupäällikkö Hanna Granroth on opinnäytetyössään ”Chatbotin vuorovaikutussuunnitelmalla tehoa jätteiden syntypaikkalajitteluun” analysoinut asiakaspalveluun saapuneita sähköposteja ja niissä esiintyviä teemoja. Näiden pohjalta Kertulle on valmisteltu kysymyksiä ja kysymyksiin sopivia vastauksia.

 

Neuvontabotti Kertulta voi kysyä jätehuollosta ja tyhjennyksistä, jätteiden lajittelusta, kierrätysasemalla asioinnista ja ekopisteistä. Haastavammat ja tapauskohtaiset kysymykset vaativat edelleen ihmiskollegan apua, jolloin chatbotille voi jättää yhteystietonsa ja kysymyksen. Yhteydenottopyyntö ohjautuu asiakaspalvelun sähköpostiin.

 

Kerttu ei korvaa ihmisasiakaspalvelijoita, vaan täydentää Residuumin neuvontakanavia. Kerttu pystyy vastaamaan asiakkaille nopeasti ja ympäri vuorokauden sekä kaikkina viikonpäivinä useisiin yleisesti esitettyihin kysymyksiin. Asiakaspalvelun puhelinneuvonta ja sähköposti ovat myös jatkossa normaalisti käytössä.

 

Kerttu löytyy nettisivujen oikeasta alakulmasta. Käy juttelemassa Kertulle ja kerro kokemuksesi meille!

 

Kertun ihmiskollegat:

  • Kotitalouksien maksuton lajitteluneuvonta puh. 0800 120 230 (ma-pe klo 9-15)
  • Asiakaspalvelu puh. 0207 120 230 (ma-pe klo 9-15)
  • asiakaspalvelu@residuum.fi

Jaa sivu eteenpäin

Muita ajankohtaisia uutisia